Te ontdekken: The Secret Sisters

Deze blog gaat niet alleen over beauty en allerlei, maar ook over: muziek. Ik ben namelijk erg graag bezig met muziek, zowel zelf muziek spelen als naar muziek luisteren. Dat hoeft dan niet per se het nieuwste van het nieuwste te zijn. In de rubriek ‘te ontdekken’ laat ik jullie graag kennismaken met bands en zangers/zangeressen waar ik zelf erg graag naar luister.

Deze keer: The Secret Sisters.

IMG_3016

Ik heb een zwak voor close harmony en mooie liedjes, dus wanneer ik The Secret Sisters ontdekte was ik vanaf dag 1 een fan. The Secret Sisters zijn twee Amerikaanse zusjes (Laura en Lydia Rogers) die veel country classics spelen, maar ook zelf steengoede liedjes maken. De muziek op zich is redelijk eenvoudig, maar doordat deze meiden met zoveel gevoel tweestemmig kunnen zingen, zijn hun liedjes zo ontroerend en prachtig. Het eerste lied dat ik hoorde van hen was een cover tijdens een tv-show enkele jaren geleden.

De zussen hebben een retro uitstraling en kleden zich graag op met vintage jurken en jaloersmakende kapsels. Dit lied komt uit hun eerste album uit 2011, simpelweg genaamd ‘The Secret Sisters’.

Enkele maanden geleden kwam hun tweede album uit, ‘Put Your Needle Down’. Dit lied staat er gelukkig ook op, hier was ik echt voor aan het duimen!

Maar goed, het nieuwe album! Dit is de eerste single, iets meer up-tempo dan we gewend zijn en met een (ietwat cheesy) videoclip. Hopelijk volgt er een tournee door Europa! Voorlopig zijn er nog geen plannen in die richting bekend, dus we blijven hopen…

Om af te sluiten nog enkele filmpjes van The Secret Sisters, ik kan er maar niet genoeg van krijgen! Mocht ik ooit op een onbewoond eiland komen te zitten, dan gaan deze twee cd’s zoiezo mee.

Hun albums zijn o.a. te koop op bol.com
Kenden jullie dit duo al?

One thought on “Te ontdekken: The Secret Sisters

Geef een reactie

