Mijn ochtend- en avondroutine

In deze blogpost vertel ik wat meer over mijn ochtend- en avondroutine (qua reiniging en verzorging) van op dit moment.

OCHTEND

IMG_2930Ik douche elke ochtend. Meestal ben ik redelijk gehaast om naar mijn werk te vertrekken, dus sta ik er niet zo lang onder. Voor ik de douche instap gebruik ik een cleanser van Babor voor mijn gezicht. Eerst enkele druppels van het gele flesje, daarna enkele druppels van het bruine goedje. Dit spoel ik daarna vrijwel meteen af onder de douche. Ik vind dit een heel goede cleanser, hij laat mijn huid namelijk niet droog en trekkerig achter. Babor is online te koop en bij schoonheidsinstituten die samenwerken met dit merk. Wanneer ik meer tijd heb gebruik ik de tea tree scrub van Kruidvat eigen merk. Deze scrub doet z’n werk erg goed en is lief voor mijn huid. Wanneer ik echt véél tijd heb (lees: op een luie zondagochtend) gebruik ik graag het tea tree masker van The Body Shop. Na het douchen gebruik ik een gezichtscrème van Kiehl’s, maar ik moet toegeven dat ik deze stap soms oversla.

AVOND

IMG_2948Elke avond gebruik ik micellair water van Garnier om mijn gezicht te reinigen en mijn make-up weg te halen (topspul!). Voor dat laatste gebruik ik soms ook de eye make-up remover van Kruidvat eigen merk. Deze vind ik geen aanrader, want ze laat de huid rond mijn ogen zeer plakkerig en trekkerig achter. Liever gebruik ik de reinigingsdoekjes met rozengeur van Garnier, deze zijn al jarenlang mijn favoriet. Die geur… en prikt niet in de ogen! Enkel jammer dat de doekjes -eens het pak open is geweest- nogal snel uitdrogen, dus geen lange houdbaarheidsdatum. Voor ik ga slapen gebruik ik graag een nachtcrème van Hema, een oogcrème en (uiteraard) Lemonny Flutter van Lush om mijn nagels te verzorgen.

Zoals je ziet bestaan mijn ochtend- en avondroutine vooral uit budgetproducten. Welke producten gebruiken jullie graag?

3 thoughts on “Mijn ochtend- en avondroutine

  1. Je gebruikt echt mooie/fijne producten! Ik gebruik momenteel producten van ‘Yes to’ dat zijn producten op basis van natuurlijke ingrediënten en erg fijn voor mijn gevoelige huidje.

  2. Zelf ben ik heel benieuwd naar het micellaire water. Heb er nu eentje van Nivea en die bevalt me heel goed. Het is zoveel gemakkelijker om één product te hebben die je zowel als make-up remover als tonic kan gebruiken. Ideaal.

    xx

Geef een reactie

