Belgische bloggers

Ik vertoef voornamelijk op Nederlandse blogs, terwijl ik zelf een Belgische blog heb. Tijd dus om meer te weten te komen over de blogs van mijn landgenootjes

Hoe is dit nou zo gekomen? De allereerste (beauty)blogs die ik begon te volgen waren Nederlands. Niet gewoon Nederlandstalig, maar: Nederlands. “Hollands”. Iedereen kent wel Mascha van Beautygloss, Cynthia van Miss Lipgloss en Serena van Beautylab. Ik ben het zo gewend om shoplogs en favorietenvideo’s in dat gezellige Nederlandse taaltje te horen, de typisch Nederlandse woordenschat kent niet veel geheimen meer voor mij en allerlei Oranje Artikels naar aanleiding van de WK-gekte zijn de revue gepasseerd de laatste weken.

IMG_3199

Na enkele jaren blogs volgen begon ik me toch af te vragen waar het Belgische antwoord bleef. Natuurlijk bestaan er wel een hoop Belgische bloggers. Maar toch blijf ik op mijn honger zitten, het lijken er wel veel minder. Het zal waarschijnlijk niet echt helpen dat de meeste Belgen over het algemeen redelijk bescheiden zijn en dus ook niet te koop willen lopen met hun ‘stash’ en ‘face of the day’. Zijn wij dan zo anders op het wereldwijde web dan Nederlanders? Is het bloggen niet populair in België? Ik mag hopen van wel!

Daarom een shout out naar al mijn Belgische mede-bloggers: Wie zijn jullie? Wat is jullie blog? Welke Belgische blogs volgen jullie zelf?

En aan alle Nederlandse bloggers: Wat zijn jullie favoriete Belgische blogs?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties. 🙂

16 thoughts on “Belgische bloggers

  1. Ik ben Belgisch! Maar dan wist je misschien wel al 🙂 ik kom er ook heel weinig tegen, jammer genoeg! Of ze zijn er al mee gestopt.. Jammer inderdaad. Ik wil er ook wel wat meer leren kennen. Ik volg ook vannessa van vanessablogt en misschien nog wel enkele.. Te weinig!!

  2. Hier ben ik! 🙂 Ik blog al 4j en tja, echt doorbreken lukt gewoon niet als belgische beautyblog. Bij mijn weten is er maar 1 belgische blogger die ervan kan leven en dat is dan nog een fashionblogger. Misschien moeten we maar gaan samenspannen 🙂

  3. denk er hetzelfde van, wij belgen zijn soms wat TE bescheiden. ik blog bijv ook anoniem uit professionaliteit, zou niet willen dat mijn baas en klanten etc mij shoplogs zien doen enzo…Maar een Belgisch antwoord op beautygloss bestaat volgens mij idd niet

  4. Het viel me de laatste tijd ook ontzettend op! Ik ben de laatste tijd wat meer blogs gaan lezen en bezoeken en de échte grote Nederlandstalige blogs, zijn van Nederlandse makelij en dat terwijl er in België ook zoveel talent schuilt! Maar ja, bescheidenheid… We moeten dat maar eens integraal afleren als volk.

    Ik blog zelf al… uhm… lang. De huidige blog waar ik nu schrijf (http://www.verbeelding.org) daar schrijf ik intussen al acht jaar, maar daarvoor waren er nog een aantal blogs op verschillende locaties. Ik schrijf voornamelijk over dingen die mij interesseren: eten, boeken, naaien, grafische dingetjes,… Beauty en fashion zijn helaas niet zo aan mij besteedt, vrees ik. 😛

  5. Dit is zo waar! Ik volg ook al jaren Mascha, Cynthia, Serena en haar zusjes… Maar Belgische bloggers kom je niet veel tegen! Leuk om er hier een aantal in de reacties te zien. Ik ga eens wat sites bezoeken denk ik 🙂 Jou blog ga ik ook volgen 😉 Ik blog ook en doe het met veel plezier! Youtube videos maken zit er wel nog niet in, denk dat vele me niet zouden verstaan, haha!

Geef een reactie

