L’Aloe Vera Fresca di Fuerteventura

Toen ik op reis was op het Canarisch eiland Fuerteventura kocht ik een flesje L’Aloe Vera Fresci di Fuerteventura. Dit heb ik jullie een tijdje geleden laten zien. Ik vertel je er graag wat meer over!

Aloe Vera

Op de Canarische eilanden vind je erg veel aloe vera. Er bestaan meer dan 300 verschillende soorten!  Naar het schijnt was Cleopatra al een fan, had Christopher Columbus altijd een stash aloe vera aan boord van zijn schip voor zijn medicijnkast en ook Alexander De Grote ging nooit vechten zonder hulp van deze plant.

Waarvoor dient het nu eigenlijk? Het gebruik van aloe vera zou goed zijn om wondjes te doen genezen en littekens te vervagen. Ook helpt het bij zonnebrand, acne, een droge huid, en zo kan ik nog even verder opsommen. Inwendig gebruik zou o.a. goed zijn tegen een laag immuunsysteem.

Op Fuerteventura belandde ik in een zogenaamde Aloe Vera Information Centre. Deze centra vind je ook in Lanzarote, Gran Canaria en Tenerife. Het informatiecentrum was in feite een showroom vol aloe vera producten. Hier kreeg ik uitleg over de aloe vera plant, erg interessant allemaal. Ik wilde graag een product kopen, maar jammer genoeg waren we alleen met handbagage naar Fuerteventura gevlogen. Dat betekende dus dat ik een product van maximum 100 ml kon meenemen. Ik koos voor de Extraxto En Spray 99,5%. Dit wordt gemaakt van de Aloe Barbadensis Miller. Deze spray is het basisproduct waarbij zo weinig mogelijk additieven werden toegevoegd (0,5 % om precies te zijn) en dit is dus de puurste manier om aloe vera te gebruiken. Tenzij je natuurlijk thuis een aloe vera plant hebt, dat lijkt me 100% puur. Ook vond ik het fijn dat dit een spray is, dat is vaak handiger. Deze spray kostte 10 euro en bewaar ik thuis in de koelkast.

Aloe Vera

Het product is erg vloeibaar en doorzichtig, het lijkt op water. Qua geur ruik ik iets plant-achtig, maar verder niets. De aloe vera trekt erg snel in en plakt achteraf niet. Dit product en nog veel meer kan je online vinden op www.aloeveraonlineshop.com. Er zijn ook body lotions, haarmaskers, dagcrèmes, ja zelfs lippenbalsems en tandpasta. Ik vermoed dat je in de betere natuurwinkel ook gelijkaardige producten vindt. Let wel op, de meeste aloe vera producten worden gemaakt van een geconcentreerd poeder met toevoeging van kleurstoffen, aroma’s en chemische bewaarmiddelen. Ook heeft elk merk andere productietechnieken. Dit kan dus leiden tot een groot verschil in kwaliteit. Lees dus altijd aandachtig de verpakking van het product dat je wil kopen.

Ik zal deze aloe vera spray vooral gaan gebruiken voor wondjes en littekens, als een soort van Bio Oil.

Gebruik jullie ook producten met aloe vera?

2 thoughts on “L’Aloe Vera Fresca di Fuerteventura

Geef een reactie

