Yves Rocher Tradition de Hammam kleimasker

Eens in de week gebruik ik graag een haarmasker. Zo blijft mijn haar gevoed en gezond. Ik gebruikte vroeger meestal een haarmasker van Nivea in een tube, maar jammer genoeg is deze op en vind ik deze niet meer in de winkel. De meeste haarmaskers zitten daarenboven in een pot en een tube vind ik toch fijner werken onder de douche. Dat was dus een van de ‘voorwaarden’ (ik ben niet zo streng hoor!) in mijn zoektocht naar een nieuw haarmasker. Het is geen must, maar ik verkies het wel.

Yves Rocher Hammam kleimasker

Bij Yves Rocher kwam ik dit kleimasker tegen uit de Tradition de Hammam collectie (hoera, in een tube!). Ik had al goede ervaringen met de body scrub van deze lijn, dus het kleimasker ging dan ook mijn winkelmandje in. De producten uit deze lijn zitten in een prachtige verpakking in typisch Marokkaanse stijl qua kleuren en het hennapatroontje. Wat de geur betreft moet je drrringend eens aan deze producten gaan ruiken als je dat nog niet gedaan had. Deze collectie ruikt lekker zoet, maar niet op een fruitige manier. Het is een warme honingachtige geur. I like!

In het kleimasker zit biologische arganolie en klei uit Marokko, rozenwater en maïsextract.
Dit vertelt de website van Yves Rocher over arganolie:

Arganolie wordt al eeuwenlang geroemd om haar ongelooflijk heilzame uitwerking op de huid.
Het is dan ook één van de best bewaarde geheimen van de Marokkaanse vrouwen. De vruchten van de arganboom worden gedroogd in de zon, waarna ze van hun vruchtvlees ontdaan worden, zodat de pit overblijft. Die wordt gekraakt en uit de zaden die uit de pit vrijkomen, wordt de olie met de hand geperst. Deze 100% biologische olie wordt ook vandaag de dag nog op ambachtelijke wijze in Marokko geproduceerd. De onderzoekers van Yves Rocher hebben de olie geselecteerd om u optimaal te kunnen laten profiteren van alle voedende en herstellende eigenschappen.

Ik ben verder geen expert wat ingrediëntenlijsten betreft, maar op het eerste zicht bevat het masker alcohol, parfum en parabenen. Dat kan misschien voor sommigen iets zijn om rekening mee te houden, voor mijzelf maakt het niet zoveel uit.

Yves Rocher Hamam masker ingrediëntenlijst

Dit kleimasker kan je gebruiken voor zowel je gezicht als je haar. Ik heb het goedje aangebracht op een vochtig gezicht en vochtig haar en vijf minuten laten inwerken, zoals ook op de verpakking staat. Ik deed dit trouwens in de douche, nadat ik mijn haar had gewassen. De kleur van de substantie heeft dezelfde kleur als de verpakking (niet zoals op de foto dus, klein belichtingsfoutje) en bevat heel kleine korreltjes. Ik dacht even dat ik per ongeluk de scrub in mijn handen had. Op het gezicht smeert dit fijn zoals een peeling, maar op het haar is het dus wat stroever uitsmeren.

IMG_3272

Na het uitspoelen en drogen voelt mijn haar verzorgd aan. Mijn haar ruikt lekker naar het zoete geurtje  en het beste van alles: mijn haar straalt, glanst én heeft volume. Leuke extra dus! Mijn gezicht ziet er ook gereinigd en egaler uit, maar het resultaat op mijn haar vond ik het duidelijkst. Ik zal dit kleimasker dus blijven gebruiken als haarmasker. Aanrader!

Dit kleimasker kost 17,90 euro voor 100ml. Gelukkig is dit product vaak in de aanbieding voor de helft van de prijs.

Hebben jullie al ervaring met de Tradition de Hammam producten van Yves Rocher?

10 thoughts on “Yves Rocher Tradition de Hammam kleimasker

Geef een reactie

