Opgemaakt #1

Een nieuwe maand betekent dat er de afgelopen 31 dagen weer heel wat producten in mijn Opgemaakt bakje beland zijn. Kijk gerust mee welke producten naar de beautyhemel zullen gaan en wat ik ervan vond!

IMG_3328

Zoals je ziet zijn het deze maand vooral bad- en  verzorgingsproducten. Geen make-up, wie weet volgende maand?

IMG_3341

Allereerst deze lichaamsscrub van Yves Rocher uit de Tradition de Hammam collectie. Als je graag meer over deze lijn wilt weten, lees dan zeker mijn review van het kleimasker. Deze scrub bevat redelijk grove scrubdeeltjes en bevat dezelfde heerlijke geur als de andere producten van deze lijn. Jammer dat dit product niet in een tube zit, ik vind het toch altijd veel gedoe onder de douche met potjes open- en dichtdraaien. Het deksel werd na een tijdje ook nogal vies en versleten. Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk het goedje dat erin zit en dat was alleszins in orde.

IMG_3340

Nog een product van Yves Rocher is deze handcrème met een geurtje van citroen en vanille. Deze ruikt erg lekker en je hebt maar een klein beetje nodig om je volledige hand te hydrateren. Ik denk niet dat deze handcrème een aanrader is voor gevoelige huidjes, want wanneer ik bv. last heb van roodhuid op mijn handen van de koude of een andere pijnlijke irritatie, leek deze crème het erger te maken. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het parfum in deze handcrème, want met neutralere crèmes zoals uiercrème en Nivea-producten heb ik hier nooit last van. Deze geven dan normaal gezien een verkoelend effect, terwijl dit product het branderig liet aanvoelen. Maar wanneer mijn handen in normale conditie zijn doet deze crème zeker haar werk, dus hierover geen klachten.

IMG_3339

Een uitvinding die niet aan mij besteed is: de nail polish corrector pen. Het werkt gewoon niet zo lekker. Geef mij dan maar een ouderwets wattenstaafje gedipt in nail polish remover. Het leek wel of de pennetjes op deze pen niet vochtig genoeg waren om alle overbodige nagellak netjes te verwijderen. Zie trouwens een van de reservepinnetjes vanachter die ik één keer had gebruikt voor enkele restjes rode nagellak: Het wordt meteen rood en doet dan blijkbaar niet anders dan een soort verdunde rode nagellak opensmeren. Meteen onbruikbaar dus. Nee nee, dit product van Nails by JM is geen hoogvlieger.

IMG_3336

Wat dan wél weer een hoogvlieger is, is deze lippenbalsem uit de kerstcollectie van Yves Rocher. Dit is een verzorgende en voedende balsem met een cacao-sinaasappelsmaakje. Wat mij betreft een van de betere lippenbalsems out there, dit verslaat met gemak Baby Lips van Maybelline. Ik heb nog enkele andere balsems van dit merk (niet uit de kerstcollectie) en ik heb hoop dat deze hetzelfde effect zullen hebben.

IMG_3332

Deze Nivea Visage Q10 dagcrème met SPF15 is in theorie niet echt geschikt voor mijn huidtype, het is namelijk een anti-age product. Desalniettemin was ik hier erg over te spreken. Ik hou wel van de textuur van deze dagcrème die me deed denken aan de witte potten Nivea Soft. Dit was trouwens een testertje, maar toch heb ik hier enkele weken mee kunnen smeren voor hij op was. Wel ben ik voor mijn volgende dagcrème op zoek naar een crème die iets meer matteert, heeft iemand een aanrader?

IMG_3329

Deze stond al eeuwen in mijn badkamer, de Gilette Satin Care scheergel met abrikozengeur! Ik ben meestal te ‘lui’ om het te gebruiken, maar ik merk wel dat het mijn huid erg hydrateert (en wat een prettige geur!). Goed voornemen dus: vaker scheergel gebruiken, vooral onder de oksels. Ik heb goede dingen gehoord over de scheergel met aardebeiengeur van Lush, misschien dat ik deze dan maar eens ga halen.

IMG_3330

Ook maakte ik deze shampoo van Mildeen (Aldi) op. Deze heeft een fruitig passievruchtgeurtje. Deze shampoo was wel okee, maar soms niet zo lief voor mijn hoofdhuid. Dat is vast en zeker de schuld van de SLS die in de ingrediëntenlijst te vinden is.

IMG_3331

Tot slot zag ik ook eindelijk de bodem van dit badschuim van The Body Shop met kokosgeur. Iedereen kent het vast wel, goed spul!

Hebben jullie veel producten opgemaakt de afgelopen maand?

Volg me via Bloglovin’!

7 thoughts on “Opgemaakt #1

  1. Ahh beautyhemel, wat klinkt dat schattig. Ik zie nu allemaal beautyproducten met engelenvleugeltjes voor me (fantasie slaat op hol). Maar leuke producten! Ik moet ook nodig weer eens naar Yves Rocher. Kwam er een paar jaar geleden regelmatig, maar heb er nu al zeker meer dan een jaar niks meer gekocht.

Geef een reactie

