Kleurboek voor volwassenen

Enige tijd geleden viel mijn oog in de boekhandel op kleurboeken voor volwassenen. Huh?! Toen ik klein was kleurde ik graag, zoveel mogelijk binnen de lijntjes natuurlijk! Ik was erg nieuwsgierig naar dit kleurboek voor volwassen.

Kleurboek voor volwassenen

Aangezien ik volgende week op reis ben en een lange treinrit voor de boeg heb, leek dit mij het ideale tijdverdrijf. Je kan dit boek natuurlijk ook thuis bezigen in je luie zetel. Ik herinner me nog hoe leuk het was als kind om te spelen met kleurtjes. Kinderen zijn meestal erg rustig wanneer ze kleuren, dus het is dan ook niet meer dan logisch dat ook volwassenen hier een kalmerend effect bij ervaren. Alle zorgen vergeten en gewoon genieten van het nostalgische gevoel van kleuren. Het geeft ook een soort gevoel van controle (Ik bepaal wat ik in welk kleurtje inkleur!) en is dus een fijne bezigheidstherapie. Dat niet alleen, het is ook gewoon fun! Kleuren is toch super?

IMG_3374

Dat dit soort boeken een razend succes zijn is dan ook niet verwonderlijk. Ik kocht van dit boek de zestiende (!!!) druk, terwijl de eerste druk pas dateert van september 2013.

Tijd voor enkele plaatjes! Ik toon telkens stukjes van de linker- en de rechterbladzijde.

IMG_3382IMG_3381 IMG_3380 IMG_3379 IMG_3378 IMG_3377   IMG_3383

Zoals je ziet zijn er erg abstracte en repetitieve kleurplaten, terwijl er ook heel gedetailleerde prenten zijn. Verder zien we veel bloemen, vlinders, mandala’s, voorwerpen, landschappen, eten en drinken, dieren en veel andere tierlantijntjes.

Ik ben enthousiast! Ik kan al niet wachten om dit kleurboek mee te nemen op reis. Nu rest mij alleen nog de potloden te scherpen.

“Het enige echte kleurboek voor volwassenen” werd uitgegeven door BBNC Uitgevers en telt 144 bladzijden. Het kleurboek kost slechts 9,95 euro en is zowel in de boekhandel als on line te koop.

Hebben jullie al zin om te kleuren of vinden jullie dit maar kinderachtig?

8 thoughts on “Kleurboek voor volwassenen

  1. Leuk. Ik kocht een tijdje geleden Secret Garden van Johanna Basford. Was eigenlijk niet van plan om er in te gaan kleuren, want het is op zich een mooi boek, maar op een regenachtige dag begon ik erin en ik kon gewoon niet ophouden. Het is idd heel rustgevend en totaal niet kinderachtig !!

Geef een reactie

