Je wimperkruller reinigen

Ik had al enkele jaren een wimperkruller, maar gebruikte deze eigenlijk amper. Enkele maanden geleden kreeg ik de techniek onder de knie en nu kan ik niet meer zonder. Mijn wimpers veranderen van korte, rechte haartjes tot een open blik met krul en volume. Nu begon het me op te vallen dat die wimperkruller er wel érg vuil begon uit te zien. Oeps, tijd om te kuisen!

    Wimperkruller

Mijn wimperkruller is van Hema en werkt prima. Waar je steevast om de oren wordt geslagen met dat je je kwasten geregeld moet wassen (hygiëne!) en om de drie maanden een nieuwe mascara zou moeten gebruiken (kans op infecties!), hoor je nooit iemand over die wimperkruller reinigen. Nochtans, het is niet zo netjes om dit ding te blijven gebruiken met al deze restjes oogschaduw, eyeliner en oogpotlood erop. Uiteraard geen resten mascara, het is natuurlijk not done om je wimpers te krullen na het aanbrengen van je mascara, dat hoor je ervoor te doen. Anders kunnen je wimpers erg snel afbreken.

Wimperkruller reinigen

Wimperkruller reinigen

Maar goed, deze wimperkruller is overduidelijk dirty as hell (schaamtelijk, ik weet het) en kan dus een flinke poetsbeurt gebruiken. Je kan oogmake-up remover gebruiken op een watje of een reinigingsdoekje. Maak hiermee je wimperkruller schoon. Waarschijnlijk werkt olijfolie ook erg goed. Voor het witte siliconenstukje kan je een wattenstaafje met make-up remover gebruiken of een pincet. Hier kan je dat stukje ook losmaken, maar dat is geloof ik niet zo bij elke wimperkruller. Zet je schrap, want hieruit kunnen best veel wimperhaartjes komen. Ik kreeg hier echt kippenvel van! Ik kreeg dat witte stukje niet volledig proper, het zwarte spul zit er volgens mij net iets te lang in. Maar ik weet nu tenminste wel dat het proper is. Je kan hierna je wimperkruller eventueel nog even in lauw water leggen.

Wimperkruller reinigen

Dit ziet er al heel wat beter uit! Nu zie ik tenminste weer mijn weerspiegeling 😉 Waarom ik mijn wimperkruller niet eerder of vaker heb gekuist? Geen idee, het is iets wat ik gewoon elke keer weer ben vergeten. Bij deze dus een herinnering aan iedereen: kuisen die handel! Niet alleen omdat het properder is, maar ook om te vermijden dat je teerbeminde wimpers afbreken.

Wimperkruller reinigen

Wimperkruller reinigen

Hoe vaak reinigen jullie jullie wimperkruller en op welke manier?

4 thoughts on “Je wimperkruller reinigen

Geef een reactie

