Essence Hello Autumn lip cream

Haal de wollen truien maar alvast uit de kast, want binnenkort is de herfst weer in het land. Tenminste, als het van Essence afhangt. Sinds september ligt hun Hello Autumn collectie in de winkels en ik review voor jou vandaag de lip cream.

De collectie bevat twee lip creams, waar ik er eentje van heb. Het gaat om het roze kleurtje 02 Keep Calm & Go For A Walk. Verder is er ook nog een rode kleur, 01 Beauti-FALL.

ess_HelloAutumn_LipCream_02_KeepCalmAndGoForAWalk-595x203

ess_HelloAutumn_LipCream_01_BeautiFallRed-595x203

Op de lip cream staat het volgende: silky lip cream for a semi matt finish. Dat klinkt best veelbelovend en is volledig in lijn met de liptrends van het moment: lipgloss, lipcream, lipsticks en lippenbalsems zijn bijna niet meer te onderscheiden want hun eigenschappen worden vaak gecombineerd. Zo heb je tegenwoordig lipsticks met de verzorging van een balsem of glossjes met een satijnen finish, of zoals in dit geval: een lip cream met een mat effect.

Essence Hello Autumn lip cream 02 Keep calm and go for a walk

De limited editions van Essence moeten het vaak hebben van hun verpakkingen en ook deze keer ben ik ervoor gezwicht. Kijk nou hoe mooi! Een matte grijze dop en daaronder herfstachtige blaadjes. De inhoud zelf ziet er ook best goed uit. Het oudroze kleurtje breng je aan met een standaard lipgloss kwastje.  So far so good!

Essence Hello Autumn lip cream 02 Keep calm and go for a walk Essence Hello Autumn lip cream 02 Keep calm and go for a walk

Zoals je hierboven op mijn hand al kunt zien, droogt de lip cream inderdaad redelijk mat op. Wel gaat het zo te zien nogal in de lijntjes zitten. Tijd voor de échte test! Eerst zie je mijn lippen zonder product, daarna met de Hello Autumn lip cream.

Essence Hello Autumn lip cream 02 Keep calm and go for a walk Essence Hello Autumn lip cream 02 Keep calm and go for a walk

O jeetje! Zoals je ziet benadrukt deze lip cream echt elk velletje en is-ie ook niet zo dekkend. Erg houdbaar is deze trouwens ook niet, al binnen het uur krijg je een soort lip lacquer fail effect, als je snapt wat ik bedoel. Blijf ver weg van deze lip cream als je vaak last hebt van droge lippen, al denk ik zelfs dat na een flinke scrubbeurt deze lip cream nog steeds niet voor verrassingen zal zorgen. De textuur is ook redelijk dik, waardoor het niet fijn is om aan te brengen. Dit is voor mij een misser! Ik ben benieuwd of ik de rode kleur fijner had gevonden.

Gelukkig was deze lip cream minder dan twee euro voor 4 ml, dat scheelt al. Deze zal ik dus bewaren voor een good lips day!

Doen jullie soms een miskoop qua lipproducten? Hebben jullie al iets uit de Hello Autumn collectie van Essence gekocht?

22 thoughts on “Essence Hello Autumn lip cream

  1. Ik heb nog niks uit deze collectie gekocht. Wel heb ik ook eens een echte miskoop gedaan bij essence, een lip/cheek stain. Nou, zo iets slechts heb ik nog nooit gehad xD dekte enorm vlekkend en op de wangen was het echt geen doen. Nee dat koop ik nooit meer!

  2. Pingback: Essence Hello Autumn thermo nail polish | de spiegelreflex

Geef een reactie

