Essence Hello Autumn thermo nail polish

Enkele weken geleden kocht ik de Essence Hello Autumn nagellak in de kleur 04 keep calm & go for a walk. Dezelfde naam als de lip cream uit dezelfde collectie, wat jammer genoeg geen succes was voor mij (review). Maar ik kan je alvast zeggen, dit lakje maakt alles 1000 x goed!

Essence hello autumn nail polish

Het speciale aan deze nagellak is dat het een soort thermisch effect heeft, dat betekent dus dat het van kleur verandert naargelang het warm of koud is. Net zoals dat de bladeren in de herfst van kleur veranderen, helemaal in lijn dus met deze Hello Autumn collectie.
Dit is wat Essence er zelf over zegt:

Thermo changing nail polish that twists the colour from nude to orange when the temperature is changing. For nails in your mood, apply 2 coats.

Zo, dat is duidelijk! Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat deze nagellak niet zo fijn lakt. De lak zelf is wat plakkerig en het resultaat is een beetje streperig. Ook zou een derde laagje geen kwaad kunnen. Maar goed, het is best te doen en het belangrijkste is het wauw-effect dat het zou moeten teweegbrengen bij warmteverschillen.

Essence hello autumn nail polish

En ik kan je zeggen: het werkt! Yes! In het flesje zie je een oudroze kleurtje, perfect nude eigenlijk. Aangebracht op je nagels verandert het door je lichaamswarmte meteen in een soort lichtoranje peachy kleurtje. Erg mooi en naturel! Voor de foto hieronder heb ik mijn wijsvinger onder koud stromend water gehouden. Zo ziet de lak er dus uit wanneer het kouder wordt. Ik moest erg snel zijn voor de foto, want de lak veranderde heel snel weer naar oranje. Dat is dus in een extreme omstandigheid met koud water, hoe zou het verlopen in de buitenlucht? Toen ik een dagje naar de Efteling ging heb ik het ook in de praktijk kunnen ervaren, het was namelijk best fris die dag. En plots zag ik het: OMG mijn nagels hebben een andere kleur! (Ik zei het waarschijnlijk letterlijk op die manier) Voor je er erg in hebt zijn je nagels verkleurd naar een koele roze kleur. En vice versa. Soms is de nagellak een beetje in de war en heb je een soort ombre effect met aan de ene kant van je nagel het roze kleurtje en aan de andere kant oranje, haha. Dat komt ervan van steeds binnen en buiten te lopen.

Essence hello autumn nail polish
Linkervinger op lichaamstemperatuur binnenshuis, rechtervinger even onder een koude straal water gehouden. Cool effect!

Ik ben echt tevreden met deze nagellak en weet zeker dat ik hier deze herfst en winter, wanneer het nog een stuk kouder wordt, nog erg veel plezier aan zal beleven. Deze nagellak is nog enkele weken te koop, dus haast je als je deze ook wilt testen. Naast een roze kleur zijn er ook nog andere kleuren zoals groen en rood.

Wat vinden jullie van dit bijzondere nagellakje?

13 thoughts on “Essence Hello Autumn thermo nail polish

Geef een reactie

