Catrice Check & Tweed highlighting powder

Sinds enkele weken ligt de nieuwste limited edition collectie van Catrice in de rekken. Deze collectie heet Check & Tweed en wordt door Catrice zelf omschreven als ‘Britse chic’. Denk aan ruitjes, vrouwelijke charme en een ietsie pietsie rebelsheid. Ik kocht de highlighter en de wenkbrauwgel uit deze collectie en vandaag vertel ik je alles over de highlighter. Ik kan nu eenmaal nooit weerstaan aan de limited edition highlighters van Catrice en Essence!

check & tweed highlighting powder

De highlighter is een echt pareltje. Ik heb een zwak voor mooie verpakkingen en producten (voor weinig geld, weliswaar) en dat weten ze bij Catrice maar al te goed. Deze collectie bevat 1 highlighter en die heet C01 Flagg The Union Jack. Deze highlighter ziet er erg stijlvol uit en bevat twee kleurtjes, namelijk een wit/beige-achtige en een roze kleur.

Dit zegt Catrice: Silky powder with light-reflecting pigments for highlighting effects and an unique shimmer on face and decolleté.

check & tweed highlighting powder

Is dit patroon geen plaatje? Dit moet zeker niet onderdoen voor luxemerken!

Tijd voor swatches! Op de foto’s zie je uiterst links telkens de lichte kleur, ernaast de zalmkleur en ten slotte allebei gemengd.

Catrice check tweed highlighter  Catrice check tweed highlighter Catrice check tweed highlighter

Zoals je ziet komt er best veel kleur vanaf. Hier zie je echter amper nog iets van eens je de highlighter een beetje uitsmeert. Wel blijven er mooie glittertjes achter en dat is (volgens mij) toch het belangrijkste. Helaas heb ik hier geen duidelijk beeld van, heb ik al eens gezegd hoe belachelijk moeilijk het is om goede foto’s te trekken van een highlighter? Haha. Geloof mij dus maar als ik zeg dat ik dit een ideale highlighter vind voor alledag, voor een sollicitatiegesprek, om naar school of naar je werk te gaan. Gewoon, omdat je houdt van shimmer en een subtiel resultaat! Ben je daarentegen op zoek naar een highlighter waar ook een duidelijk lichte kleur vanaf komt en extreem veel sparkles, dan moet ik je teleur stellen. De kleur van het poeder is gewoon huidskleurig eens hij aangebracht is. My skin but better, ik ben content!

Wel geef ik nog een kleine waarschuwing mee: deze highlighter brokkelt best snel af wanneer je te enthousiast met je kwast aan de slag gaat. Rustig deppen is dus de boodschap. Anders vrees ik dat dat mooie patroontje snel zal verdwijnen!

Catrice check tweed highlighter

Momenteel is de Check & Tweed collectie te koop in alle filialen van Kruidvat. Voor deze highlighter van 8,3 gram betaal je 4,49 euro. Om te weten te komen welke producten er nog in deze collectie zitten, klik hier.

Hebben jullie al iets gekocht van deze limited edition collectie?

12 thoughts on “Catrice Check & Tweed highlighting powder

  1. Ik heb ‘m zien liggen maar toch niet gekocht. Ik heb eerder highlighters van Catrice gekocht en die vond ik eigenlijk niet zo heel duidelijk zichtbaar als ik ze aanbracht.

Geef een reactie

