Mijn Disneyland Parijs ervaringen

Jarenlang stond het al op mijn bucket list: Disneyland! Enkele weken geleden voegden we de daad bij het woord en planden mijn vriend en ik een tripje naar de grote Disneyfamilie in Frankrijk. Ik deel graag mijn tips en ervaringen met jullie!

Disneyland parijs

Wat betreft de timing: als je al werkt en dus geen rekening moet houden met schoolvakanties, ga dan alsjeblieft tijdens de week. Wij hebben dit ook gedaan. Wij gingen van maandag tot woensdag. In het weekend en in de herfst- en kerstvakanties is het namelijk hartstikke druk. Het is niet zo leuk als je bij elke attractie een uur moet aanschuiven. Wij zagen gedurende deze drie dagen vooral gezinnen met hele jonge kinderen en veel Spanjaarden, maar dus niet veel Belgen en Nederlanders. Je kan er bij sommige attracties trouwens voor kiezen om solo te gaan, dan word je gescheiden van je reisgenoten. Zo kom je vaak veel sneller aan de beurt. Of je maakt gebruik van een Fast Pass en komt terug op een afgesproken uur.

Maargoed, allereerst het hotel. Na wat naar particuliere hotels gekeken te hebben, besloten we uiteindelijk toch voor een Disneyhotel te gaan. We kozen voor de goedkoopste optie, namelijk Disney’s Hotel Santa Fe. Dit hotel is ingericht in complete Cars-stijl en is duidelijk gericht op gezinnen, aangezien alle kamers van hetzelfde type zijn (twee grote bedden + badkamer). Dit is het populairste Disneyhotel, want het is het goedkoopste. Heb je dus liever geen massahotel, raad ik je aan iets anders te kiezen.

Disney Hotel santa fe

De grootste reden dat wij voor dit hotel kozen, is omdat bij deze formule alles inbegrepen is. Overnachting, ontbijt, toegangskaarten voor de twee parken gedurende alle dagen van je verblijf (drie dagen in ons geval), gratis shuttle bus elk kwartier naar de Disneyparken en gratis parking voor je eigen auto bij het hotel. Lekker makkelijk en dan hoef je je voor de rest ook geen zorgen te maken. Ook is het superleuk dat je in allebei de parken terecht kunt.

Er zijn namelijk twee parken: het Disneyland Park en het Walt Disney Studios Park. Disneyland Park is het grootste park en bestaat uit vijf themagebieden, voor elk wat wils  dus. Om 17u30 kan je hier elke dag naar de Disneyparade komen kijken, dat is een stoet waarin alle Disneyfiguren passeren. Zet je minstens een half uur op voorhand klaar op de voorziene route om vooraan te staan en goede foto’s te kunnen schieten! Bij het sluiten van het park om 21u kan je kijken naar Disney Dreams, een wervelend avondspektakel waarbij er licht en film wordt geprojecteerd op het kasteel van Doornroosje en je wordt overrompeld door een hoop magisch vuurwerk. Het Walt Disney Studios Park is recenter en draait meer om film en showbusiness. Elke dag om 12u komen er allemaal Disneyfiguren die met jou willen kennismaken in de Stars’n’Cars parade.

Disney parade
Nog even enkele praktische zaken. Kom je met de trein? Prima, er is een treinstation vlakbij de ingang van Disneyland Parijs. Kom je met de auto? Vergeet dan niet om de instellingen van je gps correct te zetten. Laat je gps dus niet de tolwegen vermijden, want dan ben je wel erg lang onderweg. Reken op minstens 20 euro kosten aan tolwegen in totaal.

Er zijn in de Parken veel eetgelegenheden (check zeker de enige echte Pizza Planet van Toy Story), jammer genoeg zijn deze nogal prijzig. Ook vind je amper gewone broodjes,  je bent praktisch verplicht om warm en vettig te eten. Voorzie daarom je eigen eten voor ’s avonds, het spaart geld uit en je kan het zo (on)gezond maken als je zelf wilt.

En dan het belangrijkste: de attracties. Mijn favoriete attracties waren Crush’s Coaster, Peter Pan’s Flight, The Big Thunder, Ratatouille, Tower of Terror en uiteraard… It’s a small world! Ga vooral NIET naar Armageddon Special Effects (Dit was vooral uitleg en saai) of naar de Rock’n’Roll Coaster starring Aerosmith (Deze ging erg hard en was heel pijnlijk, stond ook niemand aan te schuiven).

Disney it's a small worldDisney tower of terror

Ik zou nog eeuwen kunnen verder vertellen over Disneyland, ik heb hier heel erg van genoten. De medewerkers zijn er ontzettend vriendelijk en behulpzaam en de magie spat van het hele park af!

Zijn jullie al eens naar Disneyland Parijs geweest?

 

Volg je me al via twitter en bloglovin’?

11 thoughts on “Mijn Disneyland Parijs ervaringen

  1. Wat een goed artikel, heel duidelijk geschreven met handige tips! Ik ben al een paar keer naar Disney geweest maar telkens voor één dag (met een busreis) omdat ik de hotels redelijk duur vind. Ooit wil ik het wel nog eens doen met overnachting want dat lijkt me echt fantastisch. Ik vind de Peter Pan’s Flight en It’s A Small World ook heel tof!

  2. Wat súper tof dat je naar Disneyland bent geweest! Ik ben al in geen tijden meer naar een pretpark geweest, en het lijkt me bes wel gaaf om eens een keer naar Disneyland Parijs te gaan. Zo te horen klinkt het erg leuk, het komt ook op mijn bucketlist!

  3. Oh, Aerosmith Coaster vind ik de vetste van allemaal! Ook Armageddon vond ik leuk, maar het is inderdaad meer special-effect dan attractie. Past wel perfect in het ‘Studio’-thema hé? Nu, in Main Street kon je wel lekkere broodjes halen, dus wij hebben daar ’s middags toch ‘gezond’ kunnen eten. Ook in Thunder Mesa & Fantasyland zijn er ergens een broodjeszaken. Nu, moet wel zeggen (en dat is persoonlijk) dat de prijs/kwaliteit van het eten daar wel best hoog ligt. In Belgische pretparken betaal je vaak nog meer, en is je hamburger koud, je friet slap, .. Ik wil nu alweer terug, je ziet het 😀

Geef een reactie

