Flashback Friday #1

Ik ben dol op oude(re) muziek, van héél oud tot 90’s. Tijd om weer enkele platen van onder het stof te halen en te appreciëren. Oh en om er al even in te komen, check vooral nog eens deze evolution of music van Pentatonix (liefde!).

 

Zo, helemaal in de sfeer? Check dan zeker het volgende lijstje!

Lutricia McNeal – Ain’t that just the way (1997)
Ik heb het wel voor oldskool female 90’s r&b en daar is dit lied geen uitzondering op. Ik ken eigenlijk geen enkel ander lied van deze zangeres, dit was dan ook haar grootste hit. Ik vind de tekst erg goed en qua melodie is dit echt mijn ding.

 

Glenn Miller Orchestra – Chattanooga Choo Choo (1941)
Het volgende filmpje heb ik al zeker 100 keer bekeken. Het komt voor in de film Sun Valley Serenade uit 1941. Ik wil zeker eens deze film te pakken krijgen, ik ben namelijk benieuwd naar het volledige verhaal. De zang begint trouwens op 2:13. Wat ik hier zo leuk aan vind is dat de muzikanten swingen, maar dat de personages er nogal houterig en awkward bij staan. Oh en bekijk alsjeblieft de man op 2:45, haha.

 

Jessie J – Get here (2003)
Dat Jessie J een straffe madame is wisten we al langer, maar wist je dat ze in 2003 een zangwedstrijd won? Op 15- jarige leeftijd won ze namelijk Best Pop Singer op de Britse televisie. Er was toen nog geen sprake van haar artiestennaam Jessie J, laat staan van haar huidige imago. Wel kan je al duidelijk zien dat ze gepassioneerd is door muziek en een klepper van een stem heeft. Ze heeft trouwens nog op school heeft gezeten met Adele en Leona Lewis. Leuk jaarboek!

 

Thelma Houston – Don’t leave me this way (1977)
Wie de film Moulin Rouge ooit gezien heeft, zal de titel van dit lied zeker herkennen (Elephant love medley, anyone?), maar het hele lied is zeker de moeite waard. De disco moves moet je er wel bijnemen.

 

The Rolling Stones – Paint it black (1966)
Vroeger was ik een echte rockchick, de laatste jaren is dit fel geminderd. Toch blijft dit een van mijn favoriete nummers van The Stones. Check vooral de piepjonge Mick Jagger!

 

Kenden jullie deze liedjes al?

 

Volg je me al via twitter en bloglovin’?

mvandebuerie@vaf.be
3 thoughts on “Flashback Friday #1

Geef een reactie

