Kruidvat eeltsokken

Eeltsokken, het is een beetje een vies woord, maar ik was er al lange tijd benieuwd naar. Hoe werkt dat nou precies en wat is het resultaat? Ik nam de proef op de som en kocht dit product bij Kruidvat voor 8,95 euro. Voor deze prijs krijg je één paar sokken. Tijd voor de test!

Kruidvat eeltsokken

De bedoeling is dat na het dragen van deze sokken je voeten beginnen te vervellen. Bye bye eelt en hallo zijdezachte huid! Dat is althans het gehoopte resultaat. Nu heb ik op zich niet erg veel last van eelt op mijn hiel (niet meer als een gemiddeld persoon), alleen heb ik last van hardnekkige eelt onder mijn twee kleinste tenen. Dit is het resultaat van een beetje een ongelukkige stand van mijn tenen en jarenlang snel blaren te krijgen op deze plekjes.

Kruidvat eeltsokken

Volgens de aanwijzingen op de verpakking moet je de sokken gedurende 60 minuten dragen. Deze zijn one size fits all, dus wat dat betreft hoef je al niet verder te zoeken. Ik heb zelf schoenmaat 40 en had meer dan plaats genoeg in deze sokken. Eerst knip je de sokken open, dit is eigenlijk het plastic wat de eigenlijke sokken, die het natte goedje bevatten, omhult. Hierdoor kan je zonder zorgen rondstappen terwijl je de sokken draagt. Bij de sokken zit ook een stickertje zodat je de sokken kan afsluiten, dit is in het begin een beetje knoeien. Ik raad je aan om boven de sokken nog een écht paar sokken aan te doen, deze worden niet nat of vuil. Hoe vaak heb ik het woord ‘sokken’ al gebruikt bij deze review?

Kruidvat eeltsokken

Een uur gaat snel voorbij, al moet je het squishy, zompig geluid er wel bij nemen elke keer je rondstapt, haha. Geen tintelend of brandend gevoel, gelukkig maar. Hierna heb ik het product afgespoeld en merkte ik niet meteen iets. Ik was eigenlijk al compleet vergeten dat ik dit product had gebruikt, tot ik op dag twee na de behandeling, na een dagje rondstappen, mijn schoenen en kousen uittrok. Ik schrok mij echt kapot! Mijn hele huid was compleet aan het vervellen! En dan heb ik het niet of een velletje hier en een velletje daar, maar over grote stukken vel over mijn gehele voet (sorry voor het smakelijke beeld!). Dit proces is gelukkig volledig pijnloos. Je kan de velletjes er wel aftrekken (ook pijnloos), maar op zich heeft het niet veel nut want het blijft verder vervellen. Overigens wordt dit ook afgeraden op de gebruiksaanwijzing.

Ik vervelde trouwens alleen op de onderkant van mijn voet en dus niet aan de bovenkant. Ik deed elke dag mijn voeten in lauw water en wreef goed over de onderkant van mijn voeten om de meeste velletjes er af te doen (rebels tegen de gebruiksaanwijzing!). Dit hele proces duurde 5 à 7 dagen. Wees er maar 100% zeker van dat je gedurende deze periode niet blootsvoets kan rondlopen in huis (of bv. de sauna, zwembad,…). Ook is het niet de bedoeling dat je tijdens dit proces met je voeten in de zon komt, aangezien je huid extra gevoelig is.

Het uiteindelijke resultaat dan maar. Is al mijn eelt weg? Nee. Is het verbeterd? Ja. Is het een wondermiddel? Nee.

Ik vermoed dat je meer resultaat zal zien wanneer je over je gehele voet veel last hebt van eelt. Ik zou dit product echter wel opnieuw kopen om bv. mijn voeten summer ready te maken na een grauwe winter. Oh en je hebt dus ook een sterke maag nodig. En sokken dragen in bed.

Hebben jullie deze eeltsokken al eens gebruikt?

 

Volg je me al via twitter en bloglovin’?

3 thoughts on “Kruidvat eeltsokken

  1. Fijn dat het werkt! En inderdaad, handig voor het summer proof maken van je voeten.
    Nu ik geen slippers draag verwaarloos ik ze weer een beetje 😉
    Volgens mij zag ik ze ergens in de aanbieding voor 2 euro.
    Bij Action of Big Bazar? Zal het eens nakijken!

Geef een reactie

