Essence Longlasting Lipsticks: On The Catwalk + Natural Beauty

Ik ben een moeilijke madam wat betreft lipsticks: liefst niet te duur, niet té opvallend en liefst ook niet te uitdrogend. Op enkele blogs las ik al positieve artikels over de Longlasting Lipsticks van Essence. Na een hele poos reviews en swatches vergelijken, besloot ik om mij enkele exemplaren aan te schaffen. Ik koos voor 04 On The Catwalk en 07 Natural Beauty.

Essence longlasting lipstick review on the catwalk natural beauty

Ik ben aangenaam verrast door de looks van deze lipsticks: een matte zwarte huls en een kleuraccent zodat je snel ziet welke lipstick je in je handen hebt. De verpakking oogt niet kinderachtig of goedkoop. Niet te veel poespas, I like!

Essence longlasting lipstick review on the catwalk natural beauty

Dit is wat Essence zelf zeg op haar website over de Longlasting Lipsticks:

langdurige liefde … je wordt gewoon echt verliefd op de longlasting lipsticks van essence. de lipsticks geven je lippen urenlang intense kleur zonder ze uit te drogen. je vindt zeker jouw favo kleur – van felroze en bessenrood tot subtiele nude tinten. het essence logo op de lipstick en de matte, zwarte verpakking met een ring van de bijbehorende kleur zijn echte blikvangers!

Essence longlasting lipstick review on the catwalk natural beauty

Volgens de website zijn er 16 verschillende kleurtjes, het hangt natuurlijk af per Kruidvat filiaal welke lipsticks ze allemaal hebben. Zo was ik bijvoorbeeld ook op zoek naar de kleur I Am Yours, helaas hadden ze deze niet meer. Maar goed, ik heb wel twee andere kleuren kunnen bemachtigen die op mijn verlanglijstje stonden.

Essence longlasting lipstick swatches natural beauty on the catwalk

Over naar de swatches. Links zie je On The Catwalk, rechts Natural Beauty. Mooie kleurtjes, dat belooft al veel goeds!

Essence longlasting lipstick review

Dit zijn mijn lippen zonder iets erop: een beetje droog, saai en kleurloos. Tijd om de eerste lippenstift te testen!

Essence on the catwalk longlasting lipstick

Hier zie je On The Catwalk: een soort framboosrode kleur, een softe versie van een rode lipstick. Niet even opvallend, maar wel aanwezig. Ik vind het een erg mooie kleur! Wel denk  ik dat deze kleur een lippotlood kan gebruiken om hem extra long lasting te maken.

Essence natural beauty longlasting lipstick

Tot slot, mijn ontdekking van de maand: Natural Beauty. Deze kleur is echt… zucht. De perfecte My Lips But Better kleur! Ik ben echt gek op deze kleur. Het valt niet zo op dat je lipstick draagt, maar het ziet er wel heel verzorgd en netjes uit. De dekking is ook prima. Perfect voor alledag of bv. een sollicitatiegesprek. Ik hoop dat Essence deze lipstick nooit, never uit het assortiment haalt, want dan ga ik wenen. Misschien alvast een back-up kopen?

Wat betreft de houdbaarheid van de lipsticks: extreem longlasting zijn ze niet. Na enkele uurtjes is het wel nodig om bij te werken, zeker wanneer je tussendoor een hapje eet of iets drinkt. Maar goed, aangezien deze lipsticks zo goedkoop zijn, zullen we niet armer worden door een keertje extra te smeren. Ik ben blij!

Deze Essence Longlasting Lipsticks zijn te koop bij Kruidvat voor 2,39 euro voor 3,8g. Geen geld!

Hebben jullie ook al een lipstick uit deze collectie?

 

Volg je me al via twitter en bloglovin’?

9 thoughts on “Essence Longlasting Lipsticks: On The Catwalk + Natural Beauty

Geef een reactie

