Mijn wierook stash

Wierook: you either love it or you hate it. Ikzelf ben fan, dus vandaag toon ik jullie een niet zo alledaagse stash, namelijk mijn wierook stash!

Wierook incense sticks stash

Ik vind het iets hebben, die wierook. Ten eerste vind ik dat het iets heel rustgevends heeft. Het proces van een stokje kiezen, aansteken en daarna het vlammetje weer uitblazen (maar niet te hard, het stokje moet nog gloeien) en dan die rookpluimen naar omhoog zien gaan. Als een indiaan die rooksignalen de wereld instuurt. Daarenboven vind ik de geur ook gewoon lekker ruiken. Nu ja, lekker, het is natuurlijk geen typisch zoete geur en in schril contrast met mijn geliefde Yankee Candle producten. Wierook is warm, kruidig, gezellig. Al geef ik toe dat er exemplaren zijn die al bij het afval zijn beland, wegens qua geur te scherp, te straf, te branderig. Het is zoiezo belangrijk om (zeker in kleine ruimtes) voldoende ventilatie te voorzien.

Wierook incense sticks stash

Mijn wierook brandt ik het liefst in zo’n houten doosje. Bij de gewone plankjes wil de as er weleens naast vallen en dat geeft een knoeiboel. Ook vind ik dat zo’n doosje het gezelligst staat.

Wierook incense sticks de moeder's geuren

Ik begin mijn stash bij het merk waar ik het meeste wierook van heb, namelijk De Moeder’s Geuren. Deze wierook kan je o.a. in wereld- en natuurwinkels kopen. Ik heb full size versies in de geuren Musk, Vanille, Chocolade en Kokosnoot. Musk is een actieve geur die je je helpt concentreren bij bv. het studeren, zo heeft elke wierookgeur eigenlijk zijn typische kenmerken. Ook heb ik kleinere versies van Rozen en Viooltjes, Nag Champa en Zuiveringshout. De Moeder’s Geuren blijft wat mij betreft het beste merk wierookstokjes. De geuren zijn mild en ‘stinken’ nooit zoals andere merken, ook hebben ze ontzettend veel keuze qua geuren. Toppertje!

Wierook incense sticks stash

De Satya Sai Baba Nag Champoa Agarbatti zou het beste en meeste verkochte wierook ter wereld zijn. Het is de typische Nag Champa geur, een van de meest gekende geurtypes van Indische wierook. Je hebt deze befaamde blauwe verpakking vast al gezien op marktjes en festivals. Deze geur is inderdaad een aanrader: heel vol, warm, Oosters. Van het merk Satya Sai Baba heb ik ook de Super Hit kegeltjes, dit is een iets zoetere geur dan Nag Champa. Dit zijn trouwens de enige kegeltjes die ik heb, ik ben toch meer te vinden voor stokjes.

Wierook incense sticks stash

De rozenwierook ligt me nauw aan het hart, ik kreeg deze namelijk enkele jaren geleden van mijn moeder nadat mijn wijsheidstanden waren getrokken. Ik werd wakker uit de verdoving en kreeg deze wierook cadeau. Allereerst ben ik dol op rozengeur en daarbij zijn dit de perfecte rozengeurwierookjes! Deze zijn bijna op, ik ga er nog heel spaarzaam op zijn.

Daarbij heb ik ook enkele keren wierook cadeau gekregen van mensen die op reis gingen, zo kreeg ik de Native Encens cadeau van mijn zus die naar Canada was geweest. Uit welk land de middelste verpakking komt weet ik niet meer (oeps!).

Wierook incense sticks stash

Tot slot nog enkele marktvondsten. De Violetstokjes kocht ik omdat ik dit zo’n lekkere geur vind. Bloemig, een beetje zoet. I like!

De losse stokjes koop je met tientallen tegelijk. Ik heb er nu nog 5 à 10, maar ik had er zo absurd veel, haha. Nu zijn ze dus bijna op. Het is heel leuk om losse wierook te kopen op de markt, alleen is het vervelend dat je daarna niet meer weet welke geur welk stokje is en na een tijd gaat het allemaal een beetje naar hetzelfde ruiken.

Als allerlaatste nog wierook in de geuren Cinnamon en Lavender die ooit bij geschenkverpakkingen (met theelichtjes, etc.) zaten. Meestal zijn dit soort wierookstokjes niet zo fijn, maar deze gelukkig wel.

Zo, dat was mijn voorraad wierook. Ruim voldoende om nog enkele jaren mee verder te kunnen!  Branden jullie ook soms wierook of is het een echte no-go?

 

Volg je me al via twitter en bloglovin’?

10 thoughts on “Mijn wierook stash

  1. Oh wat leuk om eens te zien! Vroeger brandde ik elke dag een stokje, toen ging ik over op geurolie, toen op van die wax melt blokjes, toen op kaarsen en nu heb ik zo’n huisparfum van rituals, maar ik ga weer terug op olie denk ik 🙂

Geef een reactie

