Pentatonix: That’s Christmas to Me

Zet Pentatonix en kerstalbum in dezelfde zin en mijn interesse is gewekt. Sinds eind oktober ligt That’s Christmas To Me in de winkels. Zullen de Pentatonix-leden klinken als engeltjes?

Voor wie Pentatonix nog niet kent, zij zijn een Amerikaanse a-capellagroep bestaande uit vier zangers en één zangeres. Elke stem heeft zijn eigen stijl en kenmerken, van hoog en zuiver of laag en warm, tot beatboxen of vol emotie. Check zeker hun video’s eens op Youtube.

Pentatonix that's christmas to me CD review

Hun kerstalbum bestaat uit 10 kerstklassiekers die ze herwerkt hebben en 1 zelfgeschreven lied, namelijk de titeltrack. Op de cd staan de typische kerstsongs, maar ook enkele verrassende keuzes zoals White Winter Hymnal (cover van Fleet Foxes), Let It Go (uit de Disneyfilm Frozen) en de combinatie Winter Wonderland / Don’t Worry Be Happy.

Pentatonix that's christmas to me CD review

Zoals we gewend zijn van Pentatonix blenden alle stemmen prachtig samen en horen we geen enkel muziekinstrument, voices only! Vooral van de titeltrack ben ik aangenaam verrast, ik had nooit geraden dat dit geen jarenoude kerstklassieker was. Deze song moet zeker niet onderdoen voor de rest. Enkel bij Let It Go blijf ik nog een klein beetje op mijn honger zitten, maar dat is enkel en alleen omdat ik de Superfruit-versie (Superfruit zijn Scott en Mitch van Pentatonix) zo uitermate fantastisch vind dat niets daaraan kan tippen. Voor de rest zijn alle liedjes op niveau en Pentatonix-waardig. Je valt van de ene verrassing in de andere, ze hebben echt hun best gedaan om er iets moois van te maken. Deze cd is ideaal om op te zetten op kerstavond, of zelfs gewoon tijdens een gezellig doordeweeks avondje. De sfeer van de cd is licht en warm, niet belachelijk overdreven vrolijk.

Mijn grote punt van kritiek: De cd duurt slechts 32 minuten. Dat is best weinig, de meeste cd’s duren 40 à 60 minuten. Ongeveer alle liedjes duren dan ook maar 3 minuten. Ik weet dat kerstliedjes redelijk simpel zijn en niet lang uitgemolken kunnen worden, maar toch. Voor een cd van ongeveer 17 euro mogen er best meer (of langere) liedjes op de plaat staan, 11 tracks is vrij mager.

Hieronder vind je de volledige tracklist:
1. Hark! The Herald Angels Sing
2. White Winter Hymnal
3. Sleigh Ride
4. Winter Wonderland / Don’t Worry Be Happy
5. That’s Christmas To Me
6. Mary, Did You Know?
7. Dance of the Sugar Plum Fairy
8. It’s the Most Wonderful Time of the Year
9. Santa Claus is Coming to Town
10. Silent Night
11. Let It Go (bonus track)

Bekijk hieronder alvast enkele liedjes!

 

Deze stijl van muziek moet natuurlijk wel je ding zijn, ik ben alleszins een groot liefhebber (maar ik hou dan ook van bijna alle genres waar de melodie en de stem centraal staan). Wat mij betreft een prima kerstplaat en eens iets anders dan de typische feestdagenmuziek. Ideaal om cadeau te geven (of om te krijgen…). Ik weet al welke cd de komende maanden op repeat zal staan, laat die kerstverlichting en sneeuw nu maar al komen!

Hebben jullie ook al zo’n zin in kerst?

 

Volg je me al via twitter en bloglovin’?

5 thoughts on “Pentatonix: That’s Christmas to Me

Geef een reactie

